Blog: Mijn wereld wordt steeds kleiner, maar God komt steeds dichterbij

Elizabeth Witteveenblog, Elizabeth Witteveen, nieuws5 Reacties

De dagen vliegen voorbij. Van ziekenhuisgesprek, naar onderzoeken en infusen op verschillende dagbehandelingen door heel Nederland. De afgelopen jaren zie ik meestal dezelfde taxichauffeurs en soms ontstaan er mooie gesprekken in de taxi.

Als ik op de dagbehandeling ben in het UMC Utrecht voor een infuusbehandeling tegen mijn ziekte van Crohn maak ik een moment vrij om in het stiltecentrum van het ziekenhuis een kaarsje aan te steken en om stil te zijn om zo dichtbij God te zijn.

De laatste keer dat ik op deze dagbehandeling was, kwam er een bijzonder gesprek op gang met de verpleegkundige. Eerst vroeg ze de standaardvragen,  toen schrok ze van mijn antwoord en kreeg tranen in haar ogen omdat mijn gezondheid zo hard achteruit gaat. Ze vroeg hoe ik daarmee omga en ik vertelde dat mijn geloof zoveel houvast geeft. Vooral nu dat ik steeds minder kan, weinig energie heb en dat ik daardoor steeds meer hulp moet vragen. Dat doet zeer, maar ik ben dankbaar dat we lieve mensen om ons heen hebben staan. De verpleegkundige vertelde dat ze gelovig is en dat ze niet zonder zou kunnen.

Het komt steeds meer voor dat ik drie keer in de week naar het ziekenhuis moet en het wordt steeds zwaarder omdat ze niks meer kunnen doen. De kracht die we mogen ontvangen van God is heel bijzonder en liefdevol.

Toen ik naar huis ging aan het einde van de behandeling zeiden we tegen elkaar: ‘God bless you’.

Ook al zijn er veel vragen waar ik geen antwoord op krijg, maar ik weet dat we ons gedragen mogen voelen in de handpalm van God. Steeds vaker ben ik thuis en probeer alles te verwerken, een plek te geven, te accepteren en te genieten van de kleine dingen van het leven dat God ons gegeven heeft.

Deel dit bericht:

5 reacties op “Blog: Mijn wereld wordt steeds kleiner, maar God komt steeds dichterbij”

  1. Ik schreef het al eerder. Jij en Jan-Willem zijn bijzondere mensen. Jullie geven kracht en inspiratie

  2. Lieve Elizabeth, ik ben onder de indruk van je getuigenis. Wat werkt God duidelijk door jou heen. Wat zal Hij trots op je zijn. Je bent een mooi kind vanje Hemelse Vader. Lieverd we bidden voor jullie. Henk en ik zeggen zo vaak tegen elkaar, wat er ook gebeurd het einde is altijd goed. Er wacht een mooie toekomst op ons.
    Gods zegen lieverds.

  3. “Er is Één die je moeite ziet
    Kent al jouw stil verdriet.
    Er is Één die je nimmer vergeet.. ”
    Veel sterkte Elisabeth!
    Weet je gedragen door de gebeden 🙏

  4. Elizabeth wat mooi om te lezen dat jij zoveel steun uit je geloof mag en kan halen. hou je haaks, hele dikke knuffel van ons

  5. Dank voor je blog lieverd. Ons leven raast voorbij en je blog helpt ook ons om even stil te staan, de stilte op te zoeken, en met jou Hem te zoeken.
    God bless you

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.